Samodzielne zameldowanie (self-check-in)

Samodzielne zameldowanie (self-check-in). Dlaczego jest to przyszłość hotelarstwa?

W czasach, gdy coraz rzadziej podróżujemy samochodem i chętnie wybieramy samoloty, pociągi lub autobusy, branża hotelarska musiała przystosować się do różnych godzin przyjazdu gości. Odpowiedź na te potrzeby stanowi zdalne meldowanie, czyli opcja dostępna przez całą dobę. Dzięki temu to my decydujemy, kiedy przyjdziemy do hostelu lub apartamentu.

Samodzielne zameldowanie – co to jest?

Przede wszystkim zwróćmy uwagę na to, że turystyka jest jedną z tych branż, gdzie na przestrzeni lat zachodzą największe zmiany. Self-check-in to trend, który staje się coraz bardziej widoczny na świecie, a powoli zaczyna się też pojawiać w Polsce. Dzięki niemu możemy zameldować się w wybranym obiekcie o każdej godzinie dnia lub nocy, bez konieczności nawiązywania kontaktu z właścicielem lub pracownikiem. Poza tym wykorzystywane są nowoczesne technologie, co usprawnia pracę i cały proces związany z przybyciem nowego gościa.

Jak działa samodzielne zameldowanie ?

Pamiętajmy o tym, że w każdym miejscu system działania może się różnić. Szczególnie dotyczy to największych sieci hotelowych. Na przykład w naszych hostelach i apartamentach zdalne meldowanie przebiega w następujący sposób:

  • zapłata z góry za nocleg,
  • preautoryzacja karty na kwotę kaucji (tylko przy pierwszym pobycie),
  • otrzymanie kodu dostępu wraz z poradami, jak dostać się obiektu oraz w jaki sposób wejść do wybranego pokoju lub apartamentu.

Czy meldowanie bez recepcji jest trudne?

Ważne jest tylko to, żeby dokładnie przestudiować otrzymane instrukcje. Dzięki temu samodzielne zameldowanie nie sprawi żadnych trudności. Poza tym unikniemy niepotrzebnego stresu związanego z problemem ze znalezieniem właściwego budynku. Nie zapominajmy również, że meldowanie bez recepcji nie jest trudne, ale jeżeli jest to dla nas nowość, skorzystajmy z przesłanych porad.

Dlaczego self-check-in ułatwia podróżowanie?

Możemy zauważyć, że w branży turystycznej coraz częściej pojawiają się unowocześnienia, które mają ułatwić podróżowanie, a zdalne meldowanie jest tego najlepszym przykładem. Jednak nie jest to związane jedynie z chęcią zmian i wprowadzaniem kolejnych technologii. Przede wszystkim takie rozwiązanie wiąże się z wieloma korzyściami.

Poczucie bezpieczeństwa

Często wymienianą zaletą jest bezpieczeństwo, jakie daje samodzielne zameldowanie. Dzięki niemu do pokoju nie wejdzie nikt, kto nie zna kodu dostępu. Poza tym w przypadku tradycyjnych recepcji zawsze jesteśmy narażeni na zgubienie kluczy, co wiąże się z dodatkowymi opłatami. W nowoczesnych obiektach nic takiego nam nie grozi.

Ułatwienie dla międzynarodowych turystów

Zwróćmy uwagę na to, że self-check-in stanowi również spore udogodnienie dla osób, które nie znają języka polskiego. Choć duża część pracowników recepcji zna angielski, to jednak czasem porozumienie się z nimi może okazać się problematyczne.

Swoboda i komfort

Wielu turystów zauważa, że tradycyjne recepcje ograniczają poczucie wolności w trakcie pobytu. Nie chodzi tu tylko o godziny pracy, ale również humor pracowników, ich kompetencje i sposób działania. Self-check-in zapewnia nam komfort, sprawia, że nie jesteśmy ciągle obserwowani przez zatrudnione osoby, a także nie musimy stać w długiej kolejce do recepcji.